Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) și Centrul European pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor au publicat noile norme de securitate sanitară care vor fi impuse în aerogări şi avioane la reluarea traficului aerian.
Ghidul se numește „COVID-19, Protocol de Siguranţă în Aviaţie” și conține normele ce trebuie respectate de pasageri și echipaje. Totodată sunt explicat regulile din aerogări și măsurile ce vor fi impuse celor care nu le respectă.
Mască și Declarație De Sănătate
La aeroportul de plecare, pasagerii vor semna o „declaraţie de sănătate” pe proprie răspundere în care vor certifica, între altele, că nu au simptome COVID-19 şi că nu au cunoştinţă să fi intrat în contact cu persoane bolnave.
Purtarea măştilor va fi obligatorie pentru pasageri şi echipaje de zbor. Pasagerii vor avea obligaţia să poarte masca de la intrarea în Terminalul Plecări al aeroportului și pe durata operaţiunilor de check-in, control de securitate, verificare de documente şi îmbarcare.
Masca este obligatorie pe toată durata zborului. La zborurile lungi, aceasta se va schimba din patru în patru ore, iar pasagerii trebuie să fie dotaţi cu respectivele echipamente de protecţie.
Pasagerii vor avea mască şi la aterizare, în Terminalul Sosiri şi la preluarea bagajelor. În funcţie de legislaţia ţării de destinaţie, masca poate fi dată jos numai la ieşirea din termina.
Termoscanarea va fi obligatorie! EASA şi ECDC recomandă identificarea pasagerilor care au temperaturi de cel puţin 38 de grade Celsius. Aceste persoane vor trece, obligatoriu, printr-o evaluarea secundară realizată de personalul medical din aeroport într-un cabinet de specialitate. Cabinetele medicale vor asigura confidenţialitatea pasagerului în cauză, dar şi prevenirea răspândirii COVID-19.
Pasagerii care nu respectă regulile
Pasagerii care nu respectă toate aceste reguli și condiţii vor avea interzis accesul în terminal sau în avion. În cazul în care evenimentele neplăcute sunt provocate de pasagerii recalcitranţi înainte de închiderea uşilor avioanelor, aceştia vor fi debarcaţi de urgenţă şi predaţi autorităţilor judiciare.
Dacă evenimentele neplăcute au loc în zbor, se pun în aplicare procedurile obişnuite pentru pasagerii recalcitranţi şi, în cazuri extreme, nu este exclusă chiar şi o aterizare de urgenţă.
Localizarea pasagerilor în cazul unui caz de Covid-19
În cazul în care o persoană iese pozitivă la COVID-19 după ce a călătorit cu avionul, iar respectiva cursă este în perioada de incubaţie a bolii, autorităţile sanitare vor avea la dispoziţie un instrument electronic care permite identificarea rapidă a pasagerilor potenţial expuşi la boală.
Pentru respectarea normelor GDPR, EASA recomandă ca, pentru fiecare pasager, în această evidenţă electronică a pasagerilor să figureaze numai numele şi prenumele, numărul şi ziua zborului, locul ocupat, numărul telefonului mobil şi o adresă de email.
Sursa adevarul.ro / Foto KLM News