Acasă Revista Presei

18 produse cu diferențe clare în România comparativ cu Vestul Europei | Detalii de la Protecția Consumatorilor

641
protecția consumatorului

Protecţia Consumatorilor a anunţat marţi că a descoperit diferenţe semnificative la 18 produse comercializate în România comparativ cu produsele similare din Vestul Europei. Toate sunt alimente şi sucuri.

Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) care a analizat aproape 80 de produse comercializate pe piaţa noastră, despre care Comisia Europenă a arătat că prezintă diferenţe între cele comercializate în vestul şi estul Europei.

Dacă Fanta de portocale are în România doar 5% suc din concentrat de portocale, în Franţa procentul este de 10%, iar în Italia ajunge şi la 12%.

În cazul iaurtului Danone – Activia Nature procentul de calciu exprimat în % din Valoare Nutriţională de Referinţă al produsului aflat pe piaţa natională este de 121%, faţă de 168% în Finlanda şi 148% în Polonia.

Acelaşi produs are un conţinut de proteine de 3,5% pe piaţa din România, faţă de 4,9% cât are acelaşi produs comercializat în Germania şi Finlanda.

Alt produs găsit cu caracteristici diferite deşi are acelaşi ambalaj ca cel din vest este sucul de portocale Freeway – Orangeade, la care procentul de suc de portocale obţinut din concentrat este de 3% în România faţă de 20% în Italia, 10% în Franţa şi 8% în Olanda sau Spania.

Ciocolata Milka cu alune de pădure (whole hazelnuts) are, în varianta comercializată la noi, 17% alune, în timp ce în Germania proporţia de alune este de 20% iar în Franţa ajunge la 22%.

Praful de budincă cu gust de ciocolată Dr.Oetker, are un procent de grăsimi de 3,1% şi acizi graşi saturaţi de 1,9%, faţă de 1,5% şi 0,9% cât are acelaşi produs comercializat în Germania şi Olanda.

În cazul ciocolăţelei Kinder – Pingui, produsul comercializat pe piaţa noastră conţine 21% lapte, faţă de 24% în cazul produsului comercializat în Germania, Danemarca sau Franţa, şi 5,3% proteine, faţă de 7% faţă ţarile din Vest. Altfel spus, produsul comercializat în Germania şi Finlanda prezintă un conţinut de proteine mai mare cu 32% faţă de produsul comercializat în România şi Bulgaria, produs care si prin denumire este adresat copiilor.

În cazul cuburilor Knorr, bază pentru mâncărurile de pasăre, produsul din România are 0,1% extract de pasăre faţă de 1% cât au produsele similare din Vest. Acelaşi produs are 2% grăsime în România, şi 3% în Occident. 

”… Cumva mai dulcele unora e mai puţin dulcele altora, lucrurile au o diferenţă clară de abordare. Este mai mult decât evident că cele două pieţe nu sunt abordate unitar. Vom depune diligenţe atât la nivel european cât şi sigur la nivel naţional.

Vom merge până acolo în aşa fel încât depistând lucruri tratate într-un fel în Europa şi tratate altfel pe piaţa românească, să le retragem de pe piaţa românească”, a declarat noul şef al ANPC, Horia Constantinescu, citat de adevarul.ro.

Banner EximTur

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here