Acasă Nova TV

Ce este indicat să mănânci în zilele caniculare?

16
DISTRIBUIȚI

 alimente-ideale-pe-timp-de-caniculaCe alimente sunt indicate pe canicula?„Este foarte important ca in meniul zilnic de vara sa fie prezente toate grupele de alimente. Atentie insa la proportii!”, avertizeaza specialistul. Organismul are in continuare nevoie de proteine, carbohidrati, lipide. „Asigurati-va mai multe vitamine, minerale si multa apa, in special in perioada foarte calduroasa. Este bine ca legumele si fructele proaspete sa constituie cea mai mare parte din meniul zilnic, deoarece sunt surse de vitamine, enzime, fibre si antioxidanti”, adauga dr. Julieta Cristescu, medic primar diabet, nutritie si boli metabolice.

Asadar, opteaza pentru:

fructe: pepeni verzi si galbeni, pere, mere, capsunile, mango, smochine etc.;

  • legume: rosii, castraveti, dovlecei, ardei, vinete, ciuperci, conopida, fasole verde etc.;
  • cereale integrale, orez, paine neagra cu seminte;
  • produse lactate;
  • sucuri din fructe si legume;
  • ceaiuri (ceai verde, negru, infuzii de plante).

Chiar si cafeaua se poate consuma, cu conditia sa nu facem abuz. „Un om sanatos poate sa bea o ceasca de cafea de dimineata, cu conditia sa fie o cafea de buna calitate. De asemenea, o singura cafea normala nu creste tensiunea si nu le face probleme persoanelor hipertensive. De preferat este indulcirea cafelei cu o lingurita de miere”, recomanda dr. Cristescu.

In ceea ce priveste sucurile de fructe, contin mai mult zahar decat fructul in sine pentru ca, pentru un pahar de suc de exemplu, nu se foloseste un singur fruct. De aceea, mai ales pentru persoanele care vor sa slabeasca, se recomanda consumul simplu al fructului respevtiv. „Fructele aduc un aport de vitamine, fibre si apa. Un fruct poate satisface setea mai bine decat sucul din fructul respectiv”, ne spune nutritionistul.
watermelon
Produsele din lapte fermentat, si in special iaurtul, nu trebuie sa lipseasca din dieta de vara. Pe langa gustul placut, racoritor, valoarea nutritionala si beneficiile asigurate de culturile active ale iaurtului, aportul de saruri minerale, in principal de calciu, este binevenit in compensarea pierderilor prin transpiratie.

De asemenea, nu uita sa bei apa. In perioadele de canicula Ministerul Sanatatii recomanda consumul unui unui pahar de apa la fiecare 15 – 20 de minute.

eva.ro

Banner EximTur