Actele de identitate expirate pe timpul stării de urgență sau alertă nu mai sunt valabile din 7 iunie.
Actele de identitate care, potrivit legii, au expirat pe timpul stării de urgență și stării de alertă, însă au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, își pierd valabilitatea începând cu data de 7 iunie.
Medieșenii aflați în această situație trebuie să se adreseze Serviciului Public Comunitar Local de Evidența Persoanei, pentru schimbarea actelor de identitate, având în vedere că aceste documente și-au pierdut valabilitatea. Termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de 30 de zile, însă acesta poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.
Pentru evitarea prezentării, în același timp, a unui număr mare de persoane la sediul serviciilor publice locale de specialitate, li se recomandă cetățenilor să acceseze platformele de programare online /telefonic ori să verifice, în prealabil, programul de activitate al serviciului, accesând site-ul Primăriei Mediaș. De asemenea, pentru situații de excepție, în scopul eliberării actului de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit la nivelul serviciului de profil, se poate formula o cerere motivată, adresată șefului serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.