Acasă Revista Presei

Ce trebuie să faceți când primiți o factură greșită | Nu are plafonare sau compensare

1547
Ce trebuie să faceți când primiți o factură greșită

Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE, a explicat ce trebuie să faceți când primiți o factură greșită, adică nu are plafonare sau nu are compensare.

Conform ANRE, consumatorii finali care au neclarităţi cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicaţii clare. Dacă nu sunt mulţumiţi de răspuns, pot să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie, la alte instituţii şi chiar în justiţie.

”Dacă nu există plafonare sau compensare, primul pas este să cerem lămuriri de la furnizor, să întrebi de ce factura a fost trimisă în acea formă. Poți să întrebi de prețul aplicat, poți să îl întrebi de ce nu a aplicat plafonarea, de ce nu a aplicat compensarea, sau nici cantitățile nu sunt în regulă, pentru că în continuare se practică estimarea și uneori se greșește și la estimare.

În momentul în care cineva întreabă furnizorul despre conținutul facturii, furnizorul are obligația să răspundă în 15 zile la asemenea solicitări,” a declarat Zoltan Nagy-Bege la Digi24.

Pentru a nu face o reclamație degeaba trebuie să identificați dacă aveți dreptul la plafonare și la compesare.

Consumatorii, în cazul energiei electrice, au dreptul la plafonare dacă au un preț al energiei electrice, cu toate tarifele incluse, peste un leu pe kWh, sau dacă vorbim despre prețul doar al energiei, fără tarife de rețea, alte contribuții și TVA – 525 de lei pe MWh.

În momentul în care cineva are un preț unitar în factură peste această valoare, de 0,525 lei /kWh, înseamnă că are dreptul la plafonare.

Dacă apare un preț unitar în factură peste această valoare și nu apar cifre cu minus, în sensul de reducere din valoarea facturii a valorii peste acest preț de 525 de lei pe MWh, înseamnă că nu s-a aplicat plafonarea, a spus viicepreședintele ANRE.

În cazul compensării, valoarea acesteia este de 29 de bani pe kWh. Au dreptul la compensare cei care au consum lunar de energie electrică între 30 și 330 de kWh, în cele 5 luni din perioada 1 noiembrie – 31 martie 2022. Dacă aveți acest consum, între 30 și 330 kWh și nu vi s-a acordat compensarea, ar trebui făcută o reclamație.

Articolul precedentAutoturism distrus complet în urma unui incendiu pe DJ 106 | Foto
Articolul următorRata incidenței cazurilor de COVID pentru ziua de 13 ianuarie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.