Ce se întâmplă cu valabilitatea actelor de identitate.
Potrivit prevederilor articolului 33² alin. 1 din OUG nr. 34/2020, valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice (inclusiv a actelor de identitate) se menţine pe toată durata stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la data încetării acesteia.
,,Astfel, în perioada menţinerii stării de urgenţă, actele de identitate îşi păstrează valabilitatea, chiar dacă termenul de valabilitate înscris pe document a expirat şi indiferent de data expirării (anterior sau în timpul stării de urgenţă).
În acest context, ţinând cont şi de restricţiile de circulaţie impuse în această perioadă şi de faptul că solicitarea de obţinere a unui nou act de identitate nu este menţionată în mod expres între motivele pentru care cetăţenii pot circula în afara locuinţei/gospodăriei, limitativ enumerate de Ordonanţa Militară nr. 3/2020, rugăm cetăţenii care ale căror acte de identitate au expirat (indiferent de data expirării) ca, pe perioada menţinerii stării de urgenţă, să nu se deplaseze la sediul serviciului de evidenţă a persoanelor în vederea obţinerii unui nou act de identitate, acesta păstrându-şi valabilitatea, în condiţiile anterior menţionate” se arată într-un comunicat de presă remis de Serviciul Public Comunitar Local de Evidența Persoanei Mediaș.
Foto: arhivă