Acasă STIL DE VIATA

Creșterea comerțului mobil în România | Impactul asupra tendințelor în comerțul electronic pe plan local

128
Impactul asupra tendințelor în comerțul electronic pe plan local

Conform Statista, un serviciu de top în domeniul statisticii și analizei, comerțul electronic a atins venituri de 6.6 miliarde de dolari în România, nivelul de penetrare în ceea ce privește utilizatorii români fiind de 48%.

România se poziționează pe locul 47 pe plan global în ceea ce privește achizițiile online, creșterea față de anii precedenții fiind de 9.6%. Însă, în ultimii ani, România este martora unei semnificative transformări în peisajul de retail electronic, care este subiectul unei rapide adaptări la tehnologia mobilă.

Din moment ce telefoanele mobile au devenit omniprezente, creșterea comerțului mobil – este un termen special în acest sens, m-commerce – redefinește comportamentul cumpărătorului, dar și dinamica piețelor locale de e-commerce.

Totalul conexiunilor mobile pe plan local a ajung la 28 de milioane, ceea ce reprezintă peste 141% din totalul populației. Pe piața locală de comerț electronic, 75% dintre români își achiziționează produsele folosind un dispozitiv mobil, telefon ori tabletă!

Categoriile principale ale comerțului electronic în România

Există cinci categorii principale care îi atrag pe români atunci când vine vorba de cumpărături realizate în mediul digital. Pe prima poziție se află sectorul de fashion, care a atras 41.5% din totalul achizițiilor pe mobil. Poziția secundă este ocupată de alimentație și îngrijire personală, cu o pondere de 19.8%, în timp ce electronicele și media ocupă cea de-a treia poziție cu 16.7% din cota de piață.

Sectorul de jucării și hobby-uri a atras 11.1%, în timp ce zona de mobilă și accesorii reprezintă 10.8%. În ceea ce privește cele mai populare hobby-uri ale românilor, jocurile iGaming și pariurile au atras atenția unui număr de 1.3 milioane de români posesori de mobil.

Pe măsură ce trece timpul, tot mai mulți oameni preferă să plaseze pariuri sportive, să obțină pariuri bonusuri și să urmărească competițiile sportive direct pe dispozitivele mobile.

În mediul digital, cele mai vizitate platforme sunt cele de retail, pe primul loc poziționându-se eMag.ro (aproape 44 de milioane de accesări) iar pe locurile următoare, Altex (12.2 milioane vizite), Dedeman (6.43 milioane accesări) și Lidl (5.61 milioane vizite).

În România, conform DataReportal, nivelul de penetrare a internetului în rândul populației este foarte ridicat în 2024, acesta ajungând deja la 9.16% din totalul locuitorilor (18.06 milioane de utilizatori).

Românii manifestă un interes sporit față de dispozitivele mobile, pe fondul creșterii vitezei conexiunilor de internet mobil, care a înregistrat un salt de 25.3% față de perioada anterioară.

Astfel, în 2024, viteza medie a internetului mobil este de 10.41 MBps, care, deși este cu mult mai scăzută decât cea fixă (35.20 MBPs) beneficiază de avantajul libertății totale de mișcare.

M-commerce și obiceiurile de cumpărături

M-commerce se află în spatele unora dintre cele mai importante schimbări. De exemplu, acum consumatorii preferă să cumpere de pe telefoanele mobile în special seara: cele mai multe tranzacții mobile sunt înregistrate între orele 20 și 22. Acest lucru sugerează că mare parte dintre clienți apreciază posibilitatea de a cumpăra în afara programului de lucru obișnuit.

Mai mult, recenziile joacă un rol esențial în procesul decizional. Înainte de a face o achiziție, mai mult de jumătate dintre români caută recenzii despre magazinul online sau un produs specific. Încrederea în aceste recenzii este foarte ridicată, în special în cele publicate de către site-urile independente și pe rețelele de social media.

În plus, asocierea rețelelor de social media cu comerțul electronic este mult mai profundă datorită utilizării telefoanelor mobile. Rețelele sociale nu sunt folosite doar pentru marketing, ci și ca niște canale de vânzare directe.

Chiar mai mult decât atât, acum avem niște modele de afaceri noi, precum serviciile de subscripție și pe cele de livrare la cerere. Aceste modele sunt foarte populare printre consumatorii tineri, care prioritizează flexibilitatea și accesul rapid la produse și servicii.

Care sunt tendințele viitoare?

În intervalul 2024-2029, sectorul de fashion va continua să ocupe primul loc în topul preferințelor de achiziții online a românilor. Valoarea veniturilor din cumpărăturile de modă va crește constant, de la 2.23 miliarde de dolari în 2024, până la 3.78 miliarde de dolari în 2029.

Consumul de produse electronice va crește de la 0.77 miliarde de dolari în 2024 până la 1.38 miliarde de dolari în 2029.

În ceea ce privește sectorul de îngrijire personală și frumusețe, acesta va înregistra o evoluție pozitivă, de la 0.78 miliarde de dolari în 2024 până la 1.33 miliarde de dolari la finalul anuluil 2029.

Mâncarea achiziționată online, folosind un terminal mobil, va ocupa o pondere importantă pentru români, astfel că, de la 0.37 miliarde de dolari în anul 2024 se va ajunge la 0.56 miliarde de dolari în 2029.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.