Acasă Revista Presei

Elevii vor da feedback despre activitatea profesorilor | Pot fi ei obiectivi sau nu?

246
elevii feedback

Ministerul Educației a publicat fișa pe care elevii o vor completa semestrial, anonim, pentru a acorda feedback despre activitatea profesorilor.

Potrivit acesteia, elevii trebuie să noteze de la 1 la 5 cât de acord sunt cu mai multe afirmații privind activitatea cadrului didactic.

Încrederea este o valoare esențială, care definește respectul reciproc și interdependența între toți actorii implicați în educație, în special între elev și profesor. Între părți trebuie să existe relații constructive îndreptate spre atingerea misiunii școlii, aceea de a-i pregăti pe copii și tineri pentru o viață independentă, de modelare a lor în adulți responsabili,” scrie Ministerul Educației pe pagina de Facebook.

Metodologia prin care profesorilor li se dă posibilitatea de a consulta, în mod sistematic și constructiv, elevii, cu privire la modul în care aceștia percep beneficiile educației a fost definitivată dar deocamdată nu a fost făcută publică.

” … oferirea de feedback constructiv este o abilitate care sprijină adultul independent în organizarea relațiilor de familie, de muncă sau sociale,” este de părere Ministerul Educației.

Feedback pentru profesori sau ce trebuie să completeze elevii

”E recomandat ca feedback-ul să fie obiectiv, limbajul decent, iar opiniile exprimate să fie justificate. Această fișă este anonimă și poate fi completată electronic sau în format tipărit”, se specifică la începutul documentului.

În feedback elevul este întrebat în ce măsură este de acord cu afirmații despre activitatea la clasă. Răspunsul începe de la 1, ceea ce înseamnă în foarte mică măsură, iar 5 înseamnă în foarte mare măsură:

01. Profesorul explică clar materia
02. Profesorul îmi explică modul în care să învăț mai eficient
03. Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante
04. Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor

05. Profesorul încurajează cooperarea între elevi
06. Mă simt motivat să particip la această disciplină
07. Profesorul folosește tehnologia digitală
08. Profesorul explică modul în care este evaluat și criteriile de evaluare

09. Profesorul încurajează competitivitatea între elevi
10. Elevii sunt încurajați să-și exprime ideile și opiniile
11. Atmosfera este plăcută în cadrul orelor
12. Mă simt în siguranță și confortabil la această oră

13. Profesorul ia în considerare și respectă statutul elevului
14. Ritmul de parcurgerea materiei este potrivit pentru mine
15. Profesorul este interesat de starea mea de bine
16. Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină

În spațiul public au apărut mai multe comentarii față de această inițiativă a Ministerului Educației.

Majoritatea se referă la obiectivitatea elevului atunci când completează documentul. Se pune problema dacă nu cumva elevul va fi influențat de nota primită de respectivul profesor, sau influențat de părinți.

S-a intrebat cineva din minister de la ce varsta pot fi considerati elevii ca sunt sinceri si obiectivi? Si daca fisa asta se completeaza sub „influenta” parinteasca? Fisa asta completata de elevii de liceu,din anii terminali, ar putea fi oare vindicativa? As paria ca elevii care vor da note profesorilor, dupa cum vor ei, nu vor mai dori la randul lor sa devina profesori… Consecintele vor fii vazute dupa numai 10-15 ani. (Mentionez ca nu sunt cadru didactic si nimeni din famila mea nu este.)”

Societatii romanesti ii trebuie multi ani de maturizare pentru ca elevii/studentii sa poate evalua profesorii ce le predau materia/cursurile. Principalul criteriu de evaluare al elevului/studentului va fi nota primita de la profesor la materia/cursul respectiva/respectiv…Nota mica, evaluare proasta, nota mare, evaluare OK...” (Sursa: HotNews)

2 COMENTARII

  1. 1 elevul nu are noțiunile necesare pt a avea niste criterii de evaluare … 2 itemii sunt fara fond ce poate fi evaluat spre exemplu daca este plăcută ora ceea ce mie imibplace altuia poate sa nu ii placa sau profesorul explica bine înțelegem dar nivelul de inteligenta capacitatea de memorare si de concentrare a elevului care etate etc… 3 discriminare fisa este anonima dar punctajul profesorului nu de unde știm ca elevul care are nota 2 nu a răspuns negativ si nu este un răspuns viciat …4 discriminare atunci sa fie aplicata fisa si la judecători si la polițiști si la funcționari si la medici etc… Sa vedem ce răspunsuri dau condamnații din închisoare cat de bun e judecătorul polițistul sau funcționarul care a respins cererea x sau medicul care nu a prescris pe rețetă ce dorește pacientul si putem continuată …. Si ajungem la concluzia ca …. Mare este gradina ….

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here