Acasă Transilvania Online

VIDEO Daneș, cel mai lung tunel CFR construit în România după 1989

1477
Daneș, cel mai lung tunel CFR

Firul II de cale ferată modernizat pe traseu feroviar nou-construit între Sighişoara şi Daneș a fost dat în exploatare, anunță CFR Infrastructură.

Tronsonul deschis are o lungime de circa 5 km și este realizat pe pe intervalul de staţii Sighişoara – Aţel, care cuprinde 4 poduri feroviare. Este vorba despre podul în formă de arc peste râul Târnava Mare lung de 135 de metri și două tuneluri: Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m şi Tunelul Daneș, în lungime de 969 m.

Tunelul de la Daneș este cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989. Deschiderea traficului feroviar vine cu o întârziere de trei ani.

Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante. Podul în formă de Arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m, Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989. Acestea vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighișoara – Aţel”, informează CFR Infrastructură.

Pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 km, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara – Aţel, Aţel – Micăsasa şi Micăsasa – Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%, transmite CFR Infrastructură.

Banner EximTur

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here