
A fost nevoie de demolarea a câtorva zeci de metri de autostradă din lotul construit între Săliște și Cunța de italienii de la Salini Impregilo SpA, deoarece la o adâncime cuprinsă între 8 și 10 metri sub ”linia roșie” a autostrăzii sunt infiltrări de apă.
Apa s-a infiltrat și din cauza faptului că drenurile nu funcționează. „Constructorul a făcut o analiză a modului de lucru atât al drenurilor longitudinale, cât şi a măştilor drenante şi a constatat faptul că drenurile nu lucrează între ele, fiind necesară verificarea şi eventuala rectificare a acestora pentru funcţionalitate longitudinală“, se arată într-un raport al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, publicat parțial de România liberă.
Aceeași sursă mai citează un raport independent, realizat de firma Rutexpert, raport ale căror concluzii indică faptul că nici modul de construire a terasamentului în zona respectivă (între km 59 și 60 al autostrăzii Orăștie – Sibiu, înaintea viaductului de la Aciliu, dinspre Sebeș) nu a respectat toate normativele obligatorii.
În respectiva zonă terasamentul a fost construit de trei ori, zilele acestea având loc a treia demolare pentru refacerea problemelor (în primele două situații problemele au pornit de la alunecările de teren). Noile lucrări de refacerea a terasamentului ar trebui finalizate în cursul lunii noiembrie, termen care rămâne sub semnul întrebării.
Citește mai mult pe Turnul Sfatului