
Industria de gambling a fost mereu una controversată, renegată în societate și cu toate acestea sute de milioane de oameni aleg să-și încerce norocul la jocurile din cazinourile online. Indiferent că vorbim de jocurile de masă (poker, blackjack, ruletă), de sloturi sau pariuri sportive, cu toate sunt sub umbrela de iGaming.
Practicanții de jocuri de casino sunt, de cele mai multe ori, marginalizați de societate, iar aceștia își găsesc refugiul în cazinouri și în această comunitate. Influențați de media, aceștia continuă să caute distracția și divertismentul în cazinouri. Dar oare cum au influențat televizorul, filmele și emisiunile TV modul în care jucătorii gândesc și se comportă în cazinouri?
În istoria jocurilor de cazinou au existat momente mai bune și altele mai puțin bune. Au fost vremuri când întreaga industrie era interzisă în multe țări, dar asta nu-i împiedica pe oameni să le practice. Însă au fost și vremuri când popularitatea industriei de gambling a crescut grație filmelor hollywoodiene.
Zeci de producții au prezentat jocurile de cazinou în diferite ipostaze.
Filmele despre cazinouri și jocuri au o dramă inerentă, deoarece, prin definiție, sunt despre riscuri. Nu este distractiv să vezi pe cineva care este prudent și precaut, ci să vezi pe cineva punându-și în mod constant bunăstarea în pericol în speranța disperată și irațională pentru acel One Big Score. Ei bine, jucătorii din filmele cu jocuri de cazinou sunt în multe privințe exact ca acel polițist veteran. care ia One Last Case înainte de pensionare.
Printre cele mai importante filme care și-au pus amprenta asupra societății regăsim: Hustler (1961); The Sting (1973); California Split (1974); The Gambler (1974); Hard Eight (1996); Croupier (1998); Oceans Eleven (2001); Maverick (1994); Casino (1995); Vegas Vacation (1997) și lista poate continua.

După cum puteți observa, industria filmelor a produs capodopere cinematografice cu subiecte în jurul gamblingului, care ulterior și-au pus amprenta pe mulți dintre jucătorii de astăzi. Au fost filme care au prezentat, direct sau indirect, culisele cazinourilor. Altele au prezentat tehnici de joc și modul în care unii jucători au reușit să păcălească sistemul. Însă trebuie să conștientizăm că acolo vorbim de filme și nu trebuie să fie puse în practică, în viața reală.
Industria de gambling își promovează produsele în principal prin publicitate la televizor, rețelele sociale sau prin sponsorizări.
Dar jocurile de cazinou nu sunt de ieri, de azi, ci au o istorie de mii de ani și considerate ca orice alt produs de consum. De asemenea, firmele de pariuri trebuie să-i convingă pe pariori că au o șansă decentă de a reuși în acțiunea lor, cu toate că pe termen lung nu există jucători câștigători.
Totodată, companiile ce administrează platformele cazinourilor online își promovează serviciile prin intermediul echipelor de fotbal, prin bannere stradale și chiar prin asocierea cu diferite persoane publice, celebrități din lumea sportului și chiar formații consacrate din industria muzicală.
Există numeroase sloturi care au la bază diferite teme și povești, inclusiv în asociere cu branduri cunoscute. Amintim aici sloturile cu Guns N’ Roses; Jimi Hendrix; Kiss; Elvis Presley. Sunt sloturi care ne poartă în Egiptul Antic sau Grecia Zeilor. Sunt sloturi dezvoltate în colaborare cu diferite celebrități cum ar fi Maradona; Pamela Anderson sau Stallone. Sunt și sloturi inspirate din filmele consacrate, cum ar fi Zorro, Narcos, Rocky, Game of Thrones sau Batman.
Cazinourile obișnuiesc să implementeze și să profite de conceptele familiare.
Așa cum am menționat și mai sus, sunt sloturi care se bazează adesea pe emisiuni TV familiare, locuri și oameni. Sunt sloturi „Roata Norocului” sau „Cine vrea să fie milionar”, care evocă imagini cu bani câștigați. Aceste concepte familiare îi fac pe oameni să se joace, chiar dacă o fac pe banii lor. Cu cât joacă mai mult, cu atât pierd mai mult.
Însă succesul cazinourilor nu stă doar în influențele aduse de media și prin promovare, ci și prin diferite acțiuni psihologice. Când vorbim de cazinourile stradale, acestea au un design atrăgător, unic, proiectate cu atenție pentru a influența comportamentul vizitatorilor. Multe cazinouri sunt formate pe baza principiilor stabilite de Bill Friedman și Roger Thomas.
Friedman, care a fost dependent de jocuri de cazinou, a studiat elementele care au făcut ca respectivele cazinourile să aibă succes. Strategia lui este cunoscută ca design clasic de cazinou și se concentrează pe utilizarea aparatelor de slot ca decor principal și pe crearea de spații intime, fără ferestre. Aceste spații confortabile sunt menite să-i facă pe jucători să se simtă ca acasă și să-i țină la aparate cât mai mult timp posibil.
Thomas acordă mai puțină atenție aparatelor de slot și se concentrează mai mult pe starea și experiența jucătorilor.
Stilul său, cunoscut sub numele de design de teren de joacă, are tavane înalte, decor frumos și un aspect ușor de navigat. La fel ca designul clasic al cazinoului, stilul locului de joacă îi încurajează pe oameni să rămână mai mult timp în incintă.
La design, sunt adăugate multe alte acțiuni psihologice. Amintim aici faptul că majoritatea cazinourilor stradale nu au ceasuri, iar ferestrele sunt obturate. Cei ce pășesc la interior au sentimentul că intră într-o altă lume. Sunt jucători dependenți care aleg să meargă în aceste cazinouri pentru a juca la un slot machine, prinși într-o transă.
Un rol important îl joacă luminile și sunetele. Când intrați într-un cazinou, simțurile sunt copleșite de lumini strălucitoare incitante și de sunetele puternice ale jocurilor. Acest mediu extrem de stimulant atrage complet jucătorii, permițându-le să ignore lumea exterioară și să acționeze înainte de a se gândi la pierderile lor. Sunt cazuri când dorința de joc este declanșată de diferite sunete auzite la televizor, pe stradă, care sunt inconfundabile în lumea gamblingului.
Sunt folosite parfumuri speciale, al căror mirosuri sunt impregnate în memoria jucătorilor. Cazinourile ar putea folosi parfumuri pentru a-și promova marca, pentru a acoperi mirosurile neplăcute și pentru a-i determina pe oameni să cheltuiască mai mult. În decursul anilor, direct sau indirect, emisiunile tv, filmele, mass-media, televizorul la general, cu toate și-au pus amprenta pe succesul industriei de gambling. Este important ca oamenii să considere jocurile de cazinou o sursă de divertisment și nu un stil de viață. Jucați responsabil!