Acasă Nova TV

Covid-19 | Informații actuale despre șomajul tehnic | Important pentru angajatori

1628
posturi vacante

Informații actuale despre șomajul tehnic.

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sibiu informează că potrivit O.U.G nr. 30/2020 (pentru modificarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV 2), pe perioada stării de urgenţă(16 martie-16 aprilie 2020), în cazul suspendării temporare a contractelor individuale de muncă din iniţiativa angajatorului, în conformitate cu  dispoziţiile art. 52 alin. 1 lit. c din Codul Muncii, salariaţii vor beneficia de o indemnizaţie suportată din bugetul asigurărilor pentru şomaj.

Nivelul indemnizației va fi de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat plătit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

De aceste prevederi urmează să beneficieze salariații angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiții:

  1. a) întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate și dețin Certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din Decretul Președintelui României nr. 195/2020. Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri eliberează certificatul de situații de urgență conform metodologiei aprobată prin ordin.
  2. b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19, şi ale căror încasări au scăzut cu cel puțin 25% față de primele două luni ale anului (ianuarie – februarie 2020) și care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toți salariații, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata șomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru șomaj,  pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte active la data intrării in vigoare a noilor prevederi legale.

DE REŢINUT: 

Angajatorii prevăzuţi la art. XI alin. 2 lit.a din O.U.G.nr.30/2020 vor depune la A.J.O.F.M SIBIU următoarele documente:

  • certificatul de situaţie de urgenţă;
  • cerere-  anexa1 –  OUG nr.30/2020;
  • tabel nominal – anexa 2 – OUG nr.30/2020;

Angajatorii prevăzuţi la art. XI alin. 2 lit.b din O.U.G.nr.30/2020 vor depune la A.J.O.F.M SIBIU următoarele documente:

  • declaraţia pe propria răspundere a administratorului din care să rezulte că s-a înregistrat o diminuarea a încasărilor din luna anterioară depunerii declaraţiei pe propria răspundere.
  • cerere- anexa1 –  OUG nr.30/2020;
  • tabel nominal – anexa 2 – OUG nr.30/2020;

IMPORTANT:Documentele se transmit la adresa de e-mailsibiu@anofm.gov.ro începând  cu data de: 

  • 01 aprilie 2020 pentru perioada 16-31 martie 2020;

  şi cu 

  • 01 mai 2020 pentru perioada 01-16 aprilie 2020.

NOTĂ: Angajatorii şi angajaţii care doresc informaţii suplimentare privind acordarea şomajului tehnic, pot apela Call Center:021/4444-000, număr cu tarif normal cât şi AJOFM SIBIU tel. 0269-237.719 sau 0269-210.567.

 

Banner EximTur

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here