Acasă Revista Presei

DECIZIE Reclamele la Case de Pariuri interzise pe timpul zilei

81
DISTRIBUIȚI
Case De Pariuri

Reclamele Tv la Case De Pariuri vor fi interzise pe timpul zilei, conform unei decizii a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA).

CNA a luat această decizie deoarece ”prin difuzarea acestora la ore accesibile copiilor, au fost încălcate reglementările legale cu privire la protecția minorilor”. Consiliul a monitorizat mai multe canale care au difuzat reclame la Case De Pariuri și a decis ca acestea să fie mutate după ora 23:00!

Decizia ar putea avea efecte negative pentru fotbalul românesc. În acest moment Liga 1 este sponsorizată de Betano, naționala României de Fortuna, iar Cupa României și Liga 2 de Casa Pariurilor. Agențiile de pariuri ar putea solicita renegocierea contractelor care ar putea duce la scăderea semnificativă a banilor încasați de LPF și FRF.

Casele de pariuri își pot face în continuare reclamă pe stadion, vizibilă la TV, dar și pe tricourile de joc.

CNA a sesizat şi autoritățile care au licențiat posturile din afara României, care nu intră în jurisdicția forului, Eurosport, National Geographic, TLC, Discovery.

Decizia se va aplica de la 1 ianuarie 2018.

Prevederile legale invocate de CNA:

Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare

Art. 39 (2) Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective

Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare

Art. 12 (2) În lipsa unui sistem de acces condiţionat, difuzarea programelor prevăzute la alin. (1) se poate face numai în intervalul orar permis, potrivit clasificării programului în funcţie de conţinutul acestuia.

Art. 93 (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.

Sursa: pariori.ro

Banner EximTur