Astăzi a avut loc la Bâlea Lac, o ceremonie prilejuită de aniversarea a 40 de ani de la inaugurarea Transfăgărășanului.
Festivitățile au fost organizate de veteranii constructori geniști din garnizoanele Râmnicu Vâlcea și Alba Iulia, cei care acum patru decenii au lucrat la realizarea celui mai spectaculos drum transmontan din lume.
Transfăgărășanul, deosebit de important pentru dezvoltarea turistică a versanților sudic și nordic ai Munților Făgăraș, a fost construit în 4 ani și jumătate și are o lungime de aproape 92 de kilometri.
Tunelul care străbate muntele Paltinul de la sud la nord are o lungime de 887 m și se află la altitudinea de 2.042m.
Pentru realizarea acestei grandioase lucrări au fost executate 4 milioane de metri cubi de terasamente, 290 de mii de metri cubi de fundații, 600 de mii de metri cubi de suprastructură de macadam, 290 de mii de metri cubi de zidărie, 830 lucrări transversale, 27 viaducte și poduri și s-au folosit peste 6 milioane de kilograme de explozibil.
Excelent! Felicitari si multa sanatate si viata lunga!
Devizul este incomplet…nu s-au trecut vietile pierdute!!
Multa sanatate!
Mulțumim, cu profund respect și recunoștință !
Aș vrea să sugerez celor care pot, să realizeze un documentar amplu despre cum , cu cine și în ce mod au fost realizate capodopere ale țării cum ar fi Porțile de fier, Vidraru, A1, drumul de pe Valea Jiului, de pe Valea Oltului, Canalul, modul de realizare a îmbunătățirilor funciare pt a nu mai avea inundații (din 1970-72 și până prin ’92 nu au mai fost), transformarea Bălții Brăilei în teren agricol roditor etc.
Pensionarii de astăzi au muncit din greu și au făcut mari eforturi și sacrificii pentru a scote țara din colbul ulițelor și noroiul lumii pentru ca noi să învățăm carte la lumină nu la lampa cu gaz, pentru a putea să ne creștem copiii în curățenie ca la rândul lor să devină oameni cu care ne mândrim la universități de prestigiu.
Dragii noștri părinți, bunici și străbunici, ne cerem iertare pentru umilințele la care sunteți supuși și învățăm din lacrimile voastre că nimic nu poate umbri bucuria de a vedea că sacrificiul nu a fost zadarnic.
În încheiere întreb retoric pe ai noștri conducători care s-au prindat la cârma țării: nu vă e rușine domnilor că în 26 de ani nu ați fost în stare de nimic? Vă mândriți cu Transfăgărășanul ca fiind printre drumurile cele mai frumoase din lume?
Eventual
au proiectat ….ca de construit nu stiu daca a pus mana pe lopata
careva. Deci au proiectat cred ca este corect. Si cred ca trebuia sa
amintim si de sutele de militari, muncitori, detinuti care au fost adusi
,,cu jeapca”, care au muncit si murit aici, care au trait in conditii
de 2 lei. Lasa-i pe astia care doar dadeau ordine….pomeniti si de
ceilalti care chiar au construit.
In 72-73 eram in armata si stiu cum se muncea la Transfagarasan. Au fost conditii grele si foarte grele,intr-adevar,cadrele nu puneau mana pe lopata ,tarnacop sau ranga,nu sapau ,,bihorenele”,dar luau niste decizii si isi asumau responsabilitati. Sa nu uitam ca pe langa munca pe care o depuneau ei,mai raspundeau si de vietile noastre,care fie vorba intre noi,nu eram chiar asa disciplinati.Lasand la oparte tot ce s-a petrecut acolo,ii intreb pe nemernicii,hotii,mitocanii si curvele care se perinda la guvernare de peste 25 de ani,ce au facut pentru tara asta? Au furat,au furat si iar au furat! Blestem sa cada asupra lor si a familiilor lor de la toti mortii din Transfagarasan,Canalul Dunare-Marea Neagra,Rovinari si toate santierele din Romania!
Nicu, ai fost acolo? Unde, la ce punct de lucru?