Acasă Nova TV

BAC 2014 Dascălii vorbesc de un nou tip de elev | „Miticul“, care nici nu ştie, nici nu-i pasă şi ia în derâdere examenul

58

simulare BAC 2014  Examenul de Bacalaureat 2014 a fost mai blând anul acesta la proba obligatorie a profilului: subiectele la matematică la Bac 2014 au fost cele mai uşoare din ultimii ani, însă nu la fel de simplu a fost pentru cei de la uman, care au avut cerinţe mai grele la istorie, aşa cum a fost luni la română.

Nici perlele nu au lipsit, iar dascălii vorbesc deja de un nou tip de elev: „miticul“, care nici nu ştie, nici nu-i pasă şi ia în derâdere examenul.

Ca în fiecare an, lucrările la proba scrisă de la limba română ale candidaţilor care dau acum Bacalaureatul abundă în perle care de care mai amuzante.

Dascălii spun însă că nu mai e vorba doar de cei care fac greşeli pur şi simplu, ci a apărut un nou tip de elev: „miticul de la Bac“, cel care nici nu ştie, nici nu-i pasă, vrea doar să se amuze.

Profesoara de română Ecaterina Stanca susţine că nu trebuie generalizate aceste greşeli către întreaga generaţie: „Sunt elevii buni, sunt elevi care nu învaţă şi fac greşeli şi mai sunt cei care nu ştiu, dar sunt şi dezinteresaţi şi iau în derâdere examenul şi pofesorii“.

Revenirea lui Mihai Eminescu în eseurile de la Bac a fost un prilej în acest sens, cu precădere poezia „Luceafărul“.

,,Cătălina a avut tupeul să-l refuze pe Luceafăr”, „Luceafărul, dornic de răzbunare, îi prinde pe cei doi îndrăgostiţi şi îi învăluie în ura pe care acesta a cuprins-o fiind trădat de Cătălina“, „Eminescu e cel mai mare romancier din literatura română, având poezii precum: Luceafărul…“ sau „Trăind în cercul vostru strâmb…“, acestea sunt câteva dintre perlele culese de profesori din textele elevilor de la profilul tehnologic.

La primul subiect, unde au avut de explicat folosirea cratimei în secvenţa „câte-o“, un candidat a scris că „rolul cratimei este de a evita iadul“. Cât despre textul argumentativ despre stilul de viaţă sănătos, un alt candidat le-a transmis profesorilor că „e bine să ştim că, majoritatea fructelor nu se consumă împreună cu legume, din cauza acidităţilor conţinute de către amândouă“.

Dincolo de glumele din lucrările de la română de la Bac, dascălii au avut parte şi de mesaje critice, unele chiar agresive la adresa celor care au conceput subiectele, poezia fiind considerată calvarul elevilor.

„Nu înţeleg de ce avem poezie, când toţi copiii au zis că nu le place poezia. Doar aşa ca să luăm note mici“, este una din perlele culese de profesori, relatate de PRO TV.

„Dacă aş putea să îmi scriu punctul de vedere şi să fiu sincer cu aceste activităţi de îndrumare a lecturii elevilor aş spune că ele nu au niciun rost pentru că oricum nu mai citeşte nimeni cărţi. Toţi preferăm să ne jucăm jocul ăla cu păsările pe telefon (nu pot să i dau numele că se consideră reclamă)“, a scris un alt elev.

Cât despre Eminescu şi al său „Luceafăr“, unul dintre candidaţi şi-a arătat agresiv supărarea: „Luceafăr blând vedea-te-aş mort”.

Nici celor de la uman nu le-a picat prea bine poezia. „Laitmotivul operei lui Arghezi este copilăria, cu veselie şi jocuri. Jocuri în poieniţe, ca pe vremea lui, nu online, ca acum“, a notat un absolvent de clasa a XII-a.

„Aş vrea să comentez, dar nu ştiu ce înseamnă talazurile. Consider că la română puteam fi lăsaţi cu dicţionare şi la matematică cu calculator. În alte ţări aşa e“, este de părere altul. (sursa: adevarul.ro)

Citeste mai mult: adev.ro/n83ivy
Articolul precedentVacanţa 3D la Biblioteca Municipală Stephan Ludwig Roth | VIDEO
Articolul următorGarda cetăţii în premieră la Mediaş | VEZI programul complet al festivalului

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.