Directorul General al CFR S.A., pe șantierele gărilor din Mediaș, Copșa Mică și Daneș | Ultimatum pentru constructori

897
DISTRIBUIȚI

Directorul General al CFR SA, Marius Chiper, verifică în aceste zile stadiul lucrărilor pe șantierele de reabilitare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare, deschise între Simeria şi Sighişoara.

Tronsonul Simeria – Sighişoara are o lungime totală de 173,47 km, iar execuţia lucrărilor de reabilitare înregistrează un stadiu fizic cuprins între 71% şi 96,7%.

În cadrul vizitei de lucru, obiectivele Directorului general Marius Chiper sunt gradul de mobilizare, calitatea şi evoluția lucrărilor în teren. Nemulţumit de mobilizarea slabă de pe teren, managerul companiei le-a dat termen de 30 de zile constructorilor pentru a lua măsurile necesare unui front normal de lucru pe şantiere.

CFR SA a structurat finanţarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii feroviare în regiunile din Vestul şi Centrul României (judeţele Alba, Hunedoara, Mureş şi Sibiu) în două faze (faza I co-finanțată de UE în cadrul perioadei 2007-2013 și faza a II-a implementată în cadrul perioadei de programare 2014-2020), deciziile de continuare a finanţării pentru faza a II-a fiind transmise de Comisia Europeană la începutul acestui an. În acest context, firmele constructoare trebuie să se alăture eforturilor pe care CFR le depune pentru dezvoltarea infrastructurii, prin mobilizare operaţională pe şantiere şi prin respectarea graficelor de lucrări.

Reabilitarea acestui tronson, cu termen estimat de finalizare pentru anul 2018, este o prioritate pentru CFR SA şi un suport economic pentru operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă, pentru societăţile comerciale şi serviciile publice din întreaga zonă de dezvoltare a proiectului.

,,Menţionăm faptul că, programele de reabilitare a infrastructurii și suprastructurii feroviare aflate în execuţie pe tronsonul Simeria – Sighişoara acoperă toate specialitățile de lucrări feroviare (linii, peroane, instalații de siguranță și dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel şi substaţii de tracţiune), şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2” se arată într-un comunicat de presă remis de către CFR SA.

Marius Chiper, director general CFR SA:
“Pe acest tronson avem în execuţie reabilitarea a aproximativ 174 km de cale ferată dublă, modernizarea a 15 staţii de cale ferată şi a 19 puncte de oprire, peste 240 poduri, podeţe şi tuneluri feroviare, 92 de peroane/copertine şi 4 substaţii de tracţiune. Vorbim deci despre un important şi complex program de dezvoltare a infrastructurii feroviare, iar gradul de mobilizare pe teren este nesatisfăcător. Compania a luat măsuri concrete pentru asigurarea graficului de plăţi şi pentru deblocarea acelor puncte critice, care au apărut pe parcursul execuției, iar din acest moment, constructorii au la dispoziţie 30 de zile să-şi reorganizeze activitatea şi să asigure un front normal de lucru”.

Foto: CFR SA

Banner EximTur
  • ricky

    „Treceri la nivel” ?!
    S-a gasit cineva sa-i sopteasca ceva de trecerile de la Automecanica si fosta Fabrica de mobila ?

  • Marius

    Este insttintat de trecerea peste calea ferata de la „Mobila”? Are vreo solutie cu vreun viaduct peste care sa treaca masiniile sa nu mai stea la bariera?

    Stie de coada care se face de la Sediul Meditur si pana dupa sensul giratoriu de pe „varianta”?